۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶

رئیس آتش نشانی قزوین:

مردم در هنگام نصب وسایل گرمایشی اصول ایمنی را رعایت کنند

مردم در هنگام نصب وسایل گرمایشی اصول ایمنی را رعایت کنند

قزوین- رئیس آتش نشانی قزوین با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بهره گیری از وسایل گرمایشی گفت: مردم در هنگام نصب وسایل گرمایشی اصول ایمنی را رعایت کنند.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بهره گیری از وسایل گرمایشی اظهار کرد: شهروندان حتماً قبل از نصب بخاری‌ها از مسدود نبودن لوله‌های بخاری بواسطه لانه‎گذاری پرندگان، وجود اتصالات صحیح دود کش‌ها و عدم استفاده از لوله‌های آکاردئونی، سرویس مناسب بخاری‌ها توسط افراد متخصص اطمینان حاصل کنند.

وی به علائم اولیه مسمومیت با گاز co همچون سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، خستگی و کاهش قدرت عضلانی و… که بی‌شباهت به علائم سرماخوردگی نیست اشاره کرد و افزود: متاسفانه همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و عدم رعایت اصول ایمنی در بهره‌گیری از وسایل گرمایشی شاهد حادثه ناگوار مرگ خاموش هستیم.

رئیس آتش نشانی قزوین تاکید کرد: با رعایت اصول ایمنی مبنی بر نصب صحیح وسایل گرمایشی، شاهد هیچگونه حادثه‌ای مبنی بر بی‌احتیاطی در نصب وسایل گرمایشی رخ نخواهد داد.

ململی در پایان گفت: سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین امسال هم مثل سنوات گذشته، طرح آموزشی برای همه شهروندان دارد که در صورت داشتن هرگونه سوال و راهنمایی در خصوص نحوه صحیح استفاده از لوازم گرمایشی وآشنایی با خطرات گاز منواکسیدکربن شهروندان می‌توانند با شماره تماس ۳۳۳۶۲۰۸۰ و همچنین سامانه ۱۲۵ بصورت شبانه روزی با کارشناسان سازمان آتش نشانی قزوین درمیان بگذارند.

کد خبر 6267275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha